Vanliga frågor - BIG Travel

Vanliga frågor

 

Ombokning / Avbokning av resaTillbaks till kategorierna

Är biljetten ombokningsbar?

Detta beror helt och hållet på vad det är för biljett som bokats och vilka regler som gäller för just den biljetten. Har du köpt vårt servicepaket är du välkommen att kontakta oss för mer information om du har frågor angående just din biljett!

Avbokning vid sjukdom

Har man tecknat vårt avbeställningsskydd och kan uppvisa ett giltigt läkarintyg utgår full ersättning ifrån BIG Travel.  Tänk på att resan måste avbokas 24h innan avresa, är det utanför våra öppettider så måste flygbolaget/hotellet/hyrbilsleverantören kontaktas direkt. Har man inte tecknat vårt avbeställningsskydd så utgår det ingen ersättning ifrån BIG Travel.

Går det att boka av beställd resa?

När man har betalt en bokning är bokningen bindande. Det är inte någon återbetalning såvida man ej har tecknat BIG Travels avbeställningsskydd och uppfyller dessa villkor för avbeställning.

Är det möjligt att ändra namn på biljetten?

En flygbiljett är personlig och de flesta flygbolag tillåter inte namnändring på biljetten. Det är därför ytterst viktigt att vara noggrann när man fyller i namn vid bokningstillfället.

Vem kontaktar jag för att få ett förseningsintyg till mitt försäkringsbolag?

Ni kontaktar flygbolaget direkt för att få detta intyg.

Acceptera cookies
För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies.
Läs mer om cookies